Ska vi försöka oss på det där med bilder, eller va're hette..

Hellowsan!

Idag hade man skoljoggen i skolan, vi skulle gå ca 7,1 km, eller springa om man ville det (vem vill? ;o). Det tog lite mindre än en timme att gå runt det där, så sen hämtade mamma mig och så fick alla åka hem. Nice de :)

Valpisar bara växer och växer, och blir monstrigare och monstrigare för varje sekund som går. När man går ut med dem på gräsmattan för kisspaus så kastar sig Dunderunder mot ens ben och kampar, morrar och ryter i byxbenet, och puttar man bort honom öppnar han storgapet med dem livsfarligt vassa minitänderna redo och kastar sig handlöst efter ens ben, och inget annat än att fly fort som bara den hjälper, kan jag lova :) <3 Eller möjligtvis hoppa upp på något högt där han inte ser en, det KAN MÖJLIGTVIS hjälpa, annars är det bara att plocka fram lite sårtvätt och gips och bandage och eventuellt amputera bort benet. (: Gulledunderisen!

Eddiemannen mår bra, han har börjat falla ur nu, så han ser ut som ett litet ponnystaket stackarn, så han pumpas med solrosfrön och tonvis med hö morgon och kväll. Igår åkte han hem från TiRK och han gik raka vägen på, fastän vi bara lastade två, pappa och jag. Sen stod han kvar jättefint och tryckte sig mot frambommen medan pappa öppnade luckan och bakbommen och när jag lastade ur stod han kvar på bakluckan och jag vart tvungen att putta av honom :)

Förresten hade vi hoppning igår på specialidrotten, snacka om att jag har en klockren ponnyprins! Vi började med lite travbommar på ite snirkliga spår med små volter runt osv och det var han klockren på, sen gjorde vi om travbommarna till galoppbom - 40 cm's hinder - galoppbom och gjorde om övningen i galopp, jag var helt säker på att han skulle vägra, för (alltid annars..) han har hatat trav eller galoppbommar framför och efter hinder. Men han bara galopperade rakt på och hoppediskuttade som ingenting och likadant på resten av, vi kan kalla dem cavaletterna. Sen skulle vi hoppa liten bana, gulligt de! Blev en bana på ca 50 - 60 cm och bara lite tvekan på första hindret, men då töntviftade jag lite med spöt åt honom och då skuttade han över det, och sen var det noll tvekan på resten av den lilla banan, fastän det var bommar som hade klara färger, matta färger, prickar osv :) Duttig ponny!!

/Sofia

Bilder kommer sen. Snart. (:

Kommentarer

Kommentera här:

Du heter:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din hemsida:

Vad du vill framföra:

Trackback
RSS 2.0