Provridning Pargas <3

Oj, oj, oj!
Efter att jag hade varit och provridit Dream tog vi bilen 45 minuter österut och åkte och tittade på Pargas. Helt underbar ponny alltså! En newforest valack född -92 på 146,0 cm.

 När vi kom stod han i stallet och väntade på oss tillsammans med hans ägare, Daniella, och han var ju för söt alltså! Guldbrun med skjuten stjärn/bläs och bernstensfärgade ögon, svarta ben och svart man och svans! Han såg väldigt grov ut inne i stallet i jämförelse med Dream, som var en liten spinkig ponnyflicka. Bred över bogarna och över ryggen, men när vi tog ut honom och Daniella började rida såg han faktiskt normal ut, inte alls överdrivet grov eller så utan riktigt fin! Hon hoppade några spring på 90 någonting och det var inga bekymmer för honom, och därefter fick jag rida!

Haha, så fail alltså när jag skulle upp i sadeln, Daniella typ; Ska jag kasta upp dig? Jag; Äh, kan du väl göra om du vill! Hahahahahahaha! Först räknade vi i otakt och hon kastade upp mig när jag inte var beredd, och gången därefter fick jag klänga mig upp på honom stackarn, men han dog inte av det inte! :) Han hade världens skönaste sadel, en Appaloosa allround mot hopp, som tyvärr inte skulle medfölja vid köp. Men jag red runt lite, och det var inga problem alls, lätta galoppfattningar och han lyssnade bra, och han hade bra bjudning mot hindren, absolut inte tittig eller konstig på nåt sätt, och han kollade avstånd och sådant själv och kom rätt nästan alltid.

Jättefin liten ponny, så nu ska vi fundera och eventuellt åka och provrida Munsboro Cairo också.. :)

/Sofia

Kommentarer
Postat av: malin Lönn- tävlar dressyr på sötaste b-ponnyn american dollar!;)

har du provridit pargas!?:O han tävlar för samma klubb som mig (högbo ridklubb) med daniella sebelius !:) han ska ju tävla i högbo i helgen ;) ska du inte komma och kolla?:D

2010-09-15 @ 22:01:46

Kommentera här:

Du heter:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din hemsida:

Vad du vill framföra:

Trackback
RSS 2.0