Provridning no.3

Tyvärr! Jag tänker inte börja ännu ett inlägg med att skriva om vilken dålig update det är, för det vet ni redan :)

Men i fredags var jag iaf och provred en liten ponny vid namn Hector i Hedemora. Först lite fakta innan vi berättar om själva provridningen, tycker jag. Hector heter egentligen Hector Pert, men kallades Henke, Henkan, Henke Larsson osv. Han är en 6 år gammal gulbrun welsh partbred på 144 cm.
När vi kom dit stod han i stallet och var borstad och med lindade ben, helt cool. Han såg väldigt liten ut när han stod i stallet, men det var mycket mera massa när man red! Han hade låång päls, lite hovskägg och tjock man och svans och en lång krusig pannlugg och en stor stjärn mitt i pannan.

Hon sadlade och tränsade och han var helt lugn under tiden, stod stilla när hon lade på sadeln, strök inte ett enda öra bakåt.

Sen red hon och såfort hon plockade upp tyglarna gick han i form, likaså i traven. I galoppen var han dock inte så stark så han kunde bära sig så bra så där blev det lite fartökning, så att säga ;) Där jobbade dem mest med att få till en längre lägre form. Men galoppfattningarna var klockrena!

Sen var han helt otittig på hinder men han hade in så mycket rutin så han var lite osäker på avstånden än så länge. Han hoppade fint och allmänt trevlig!

Jag tyckte om honom jättemycket och han var grymt fin så nu får vi se hur det blir..

/Sofia :)


Kommentarer

Kommentera här:

Du heter:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din hemsida:

Vad du vill framföra:

Trackback
RSS 2.0