Förlååååååååt!

Har totalt glömt bort bloggen, varit hur mycket som helst!

Vi börjar från början.
Måndag. Jag red markarbete för Cissi, det gick ganska bra faktiskt, och han tyckte det var jätteroligt att få trava lite bommar och fixa, så inga problem där inte. Likaså med lastningen, inga bekymmer. Rätt på och rätt av.

Tisdag. Jag fyllde hela 16 år (revita-lift nästa, kanske? (; ) och fick ett GlenGordon set, med huva och schabrak i färgen chokladbrun med vit kant. Überfint! Sen fick jag en SM-tröja, 1400 kr, två förstoringar på Edwin, 4 böcker, en almanacka, ett pennfodral och lite block och andra pennor. Har säkert glömt lite, men ;) Nöjd bidde jag iaf, med nästan allt. Det enda som sög var att SM-tröjan är någotnågotnågot för liten!! GRRRRRRR! Den är jättefin, typ grön och fint tryck och allt.. :(

Onsdag. Badade Fiffingen, hon skrek typ hela tiden. Varesig jag har kallt, varmt eller mittemellan temperatur på vattnet, så skriker och skriker och skriker hon.. Jaja, ren blev hon och fin. Körde en pudelbadning, dvs, med ite balsam i också, och sen föna och kamma samtidigt så att pälsen hennes blir heltorr från början, därefter friserar man lite. And voila, då har precis gjort en pudelbadning! Annars brukar jag typ schamponera, skölja av ordentligt och torka henne lite med en handduk och sedan låta henne vandra fritt ;)

Torsdag. Red en sväng på lillprinsen i westernsadel, grimma, mjukisbyxor och gympadojjor :) Nice det! Vi lunkade fram i skogen och tog det lilla lugna. Några gånger kortade jag upp tyglarna och gjorde lite skänkelvikningar hit och dit men annars bidde edt inte så mycket.

Idag. Jag har mockat, masserat kusar, packat Fiffen-grejer till utställningen imorgon, jag har friserat, klippt bort ALLA tovor, och kammat och borstat. Sedan har jag packat frolicen i en plastpåse och ställt den i hallen, vilket hon tyckte var lite jobbigt, eftersom hon då ligger och vaktar godiset och den hund som kommer det MINSTA nära åker på stryk av lillfiffen :)

Imorgon. Då blire till att dra till Högbo Bruk och ställa lillfiffen på deras internationella utställning *svälj* Vi får se hur det går. Jag hoppas och räknar med en tvåa iaf, sämre än så kan hon ju inte vara hoppas jag! Men we'll see we'll see. Efter det ska jag åka och provrida den här sötnosen:
http://www.hastnet.se/hastmarknad/sok/annons.php?aid=386967&inriktning=&typ=12
En New Forest valack född -92 som heter Pargas. Han har gått div. 1 laget -08 -09 och har tävlat upp till regional LA tror jag, i hoppning. Sedan har han tävlat P80 fälttävlan också :) Så vi får se :)

/Sofia :)

Kommentarer

Kommentera här:

Du heter:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din hemsida:

Vad du vill framföra:

Trackback
RSS 2.0