Edd

Blev lite dressyrande för Edd idag. Har ni tänkt på så otroligt sött det blev med två 'd' på Edd? Som i den där serien som gick på Cartoon Network (stavning?) förut, Ed, Edd and Eddie :) Så gulligt!

Men ivarje fall, han satt fast lite överallt och var stel som en planka i halsen och kroppen. Så började med att skritta på långtygel säkert 10 min, sedan skrittjobb, öka, korta, skänkelvikning, halvhalter, framdelsvädningar i några minuter, när han var lite böjbar så började vi trava, och jobbade på stora åttvolten, med tagen bakdel och tagen framdel lite varierande över volterna. Sedan lite skänkelvikning i trav, från båda hållen och sedan körde jag lite öppna och sluta i båda varven längs långsidorna, samt gjorde en halvhalt vid varje bokstav (: Snitsigt va?


Edd i hagen häromkvällen, med sitt fina BoT-täcke på sig!

Efter det blev det lite galoppande på stora åttvolten, likadant arbete där, med tagen framdel och bakdel. Efter det gjorde jag så att jag lade mig på mittvolten och jobbade honom med att öka och minska volten. Observera noga att under hela den här tiden som jag har ridit har jag inte haft något smo helst krav på form, jag har bara ridit med ledande tygeltag och försökt få honom att böja nacken bakifrån, alltså har jag jobbat med rumpan och bakbenen.

Sen saktade jag av till trav, lät honom öka en sisådär 4 diagonaler, där jag kortar honom ordentligt på kortsidorna. Det tyckte han var jätteroligt och tände lite på, men sedan jobbade jag lite öppna/sluta på diagonalen, lite skänkelvikningar till och från spåret och sedan gjorde jag även serpentiner i galopp med enkla byten på medellinjen, för att få samling. Därefter blev det lite skrittande och lite fram- och bakdelsvändningar och efter det gick han som en klocka. Rund och fin form, aktiverade bakben och mjuk och lösgjord. (:

/Sofia

Kommentarer

Kommentera här:

Du heter:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din hemsida:

Vad du vill framföra:

Trackback
RSS 2.0