Bad update

im sorry!

Jag har haft så sjukt mycket hela hela tiden! Jag har inte hunnit helt enkelt. Jag har hunnit med att träna dressyr för Uffe i måndags på Edwin, arg som ett bi var jag. Dumma hezt! Han var sjukt jobbig hela tiden, hängde i armarna på mig, enligt Uffepuff, och sprang bara, enligt mig. Tillslut efter 50 minuters oupphörligt snurrande gick han kanoners, bärig och fin, utan att att jag red runt och bärde på honom.
Tror Uffe tycker det är bra värdelöst att jag har Edwin på lektionerna, iom att alla andra får teknikträna osv på ROLIGA grejer, dressyrgrejer, medans jag och Edwin får snurra på en volt tills hovarna blöder på honom. Usch, jag blir arg bara av att tänka på det. Dumma omedgörliga äckligt jobbiga ponny!! Alla andra plockar upp tyglarna och hästarna rättar genast in arslet under sig och böjer lite på nacken och struttar runt, medan när jag tar tyglarna lyfter Edwin huvudet och fyller hela ridhuset med sin underhals. usch.. Better luck next time. Thank youu.

Men sedan har Eddien och jag hunnit mycket annat också, vi har galopperat över stubbåkrar, hoppat hinder i paddocken, klättrat i backar och travat det fortaste vi nånsin gjort på grusvägarna :) Så lite roligt kan man ha med en dressyrponny också <3 :) även om det inte handlar om dressyr..

Valparna växer så det knakar, och dem har blivit större, tuffare och dem har vassare tänder :)

/Sofia

Kommentarer
Postat av: Marie Hjalmarsson

Haha så där känns det för mej oxå ibland...Att Hurris bara struttar om kring och jag bara sliter och inte kan rida:/ Känns bara hopplöst, men så kommer det en stund när allt bara går som en dans=)haha

2010-09-10 @ 23:36:10

Kommentera här:

Du heter:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din hemsida:

Vad du vill framföra:

Trackback
RSS 2.0