Provridning kanske?

Ska kanske åka och provrida en halvblodsvalack född 1993 på 168cm i mankhöjd här i veckan. Han är mörkbrun med en vit stjärn i pannan, annar inga teckan. Han är lätt att lasta, sko klippa osv osv osv och har gått med nuvarande ägare upp till 125cm hoppning och är utbildad MSV dressyr. Dock inte tävlat någon dressyr med nuvarande ägare, men det räcker ju med att han kan. :)

Hm, men det känns ju lite jobbigt att försöka ta sig upp på en 168 centimetare, gud hjälpe mig! Det är ju heeeelt uteslutet att jag kommer kunna ta mig upp utan pall iaf :p Men vi får väl se!

Känner en tjej som hade en liten D-ponny på ca 141 cm, och hon var dessutom kortare än mig, som köpte en stor dressyrhäst på 173 cm :) Hon ser ut som en liten fluga ovanpå den där elefanten men hon trivs med hästen och hästen trivs med henne och hästen går riktigt fint för henne, så jag tror inte det handlar så mycket om storleken egentligen. En liten häst på 157 cm kan ju vara bökig och vara väldigt mycket häst att hålla ihop, medans en på 166 cm känns väldigt lättriden och lättsamlad. :)

Här är en liten film på honom iaf:


Cute ey? :)
Vi får se hur det blir med det. Kanske inte ens blir provridning men :)

/Sofia

Kommentarer

Kommentera här:

Du heter:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din hemsida:

Vad du vill framföra:

Trackback
RSS 2.0