Nisse

Idag kom Nisse hem till oss, eller TiRK snarare. Det gick bra med allt, lasta ur honom i lugn och ro och ställde in honom i nya boxen, som för tillfället är en utebox. Han frös lite så istället för bara sitt termotäcke fick han även ett fleecetäcke under det samt ett fodrat regntäcke över :D
Vi skrev lite papper, kollade lite sadlar, har även nu fått med en dressyrsadel till honom som jag får pröva under provtiden. Känns den bra får jag köpa den och känns den inte bra tar dem hem den.
Veterinärbesiktningen gick som en dans. Helt UA i alla ben vid böjprovet. Inte en endaste liten fjuttig halvgrad kan jag berätta. Helt UA på allt annat också :)

Men ivarje fall, sen fick jag sno en vattenhink från en hage bara för att jag har ingen hel hemma, ska köpa imorgon :) Så nu har han vatten i boxen iaf. (y) Sen fick han lite hö och sin havre och då blev han nöjd :)

Imorgon blire lite dressyrande i dressyrsadeln maybe :)

/Sofia

Kommentarer

Kommentera här:

Du heter:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din hemsida:

Vad du vill framföra:

Trackback
RSS 2.0