Hoppträning

Ikväll bidde det lite oförhappandes hoppträning för Cia. Det gick rätt så bra tror jag. Först när vi skulle lasta ville Nissepisse se om han verkligen behövde åka på träning så då gick han av transportluckan på sidan, men då gick jag emot den igen och då gick han rakt på *duttig häst*. Jag säger bara en sak; huuur vacker/söt/cool ponnyn/hästen man har är och hoppar kanoners och hur högt som helst, så kvittar det sålänge den inte går att lasta! Aldrig aldrig aldrig aldrig aldrig mer en svårlastad häst! Har man en häst som inte går att lasta så är allt värdelöst. Tycker JAG. (: Ska aldrig i hela mitt liv köpa en svårlastad häst. Gud. Jag skulle kunna skriva det hur många gånger som helst. Aldrig mer! Men nu tycker jag vi återvänder till träningen.

Vi kom dit rätt bra tid. Nisse lastades ur och fixades iordning och allt var klart några minuter innan vi skulle börja. Långskrittade fram honom på utebanan och han var stencool. Allas hästar hade typ damp och var livrädda för mörkret, alla förutom Nisse. Han gick där han och halvsov lite :)

Sen på själva träningen hoppade vi lite serpentiner, lite hoppa-snett-över-hindret-omhoppnings-svängar. Lite snitsigt sådär. Gick också bra. Höll dock på att åka av en gång då jag var lite före honom och precis när jag tror han ska hoppa tar han ett pyttelitet extra galoppsprång så jag håller på och flyger av! Som tur var kunde jag landa på hans långa hals :) haha! Sen red vi en övning som kallas klockan. Också mycket snitsig. Fyra hinder på en volt och sen ska man vara duktig och rida mitt på hindren med samma antal galoppsprång emellan varje hinder. Jag red först på 4 och sedan något varv på 5 stycken. En kunde som minst rida på 3 och alla andra kunde minst rida på 4 så jag tycker jag var ganska duktig där ja :) Eller så äre för att jag har en sån kortgalopperad häst. Hur som haver är han ett halvblod på 168 så... :)

Sen red vi lite anridningar och började först på ett räcke på typ 80 cm. Gick lite halvbra. Han ville inte riktigt gasa ordentligt så blev något muppsprång innan jag fick lite fart på honom och då, vilken bjudning! Såfort han såg att jag styrde mot räcket, och senare en oxer, så fick han en jävla fart! Hoppade som högst runt 90 cm, höjdrekord på häst! :D

Sen lasta vi på och åkte hem igen.

Kan också bara berätta hur mycket jag HATAR att hoppa.. Såhäääääär mycket! Såfort det blir min tur blir det bara nej nej nej usch.. Sen när det är klart så okej. Det var väl roligt men jag vill inte direkt göra om det. Får väl se om det blir någon hoppryttare av mig ändå eller inte. :)

/Sofia

Kommentarer

Kommentera här:

Du heter:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din hemsida:

Vad du vill framföra:

Trackback
RSS 2.0