Första nästan-egna ridturen

Hej!

Idag red jag en sväng på lilla utebanan. Det var fruset på banan och bara mjukt i topparna av sanden, så det blev inte mycket jobbat alls. Lite skritt, lite trav och lite galopp :) Hästen var sjukt pigg och glad antagligen av kylan så ibland blev det lite svårt att få stopp på honom (;

I skritten jobbade jag lite framdelsvändningar, halvhalter samt galoppfattningar. Han var klockren på det mesta, när jag var klockren vill säga :) I trav jobbade vi lite skänkelvikning samt öka/korta plus halter. Fortfarande inga problem. I galoppen jobbade vi med att svänga (hihi, när han får liiite mycket gas blir han lite svår att svänga tycker jag så det måste övas på!), korta galoppen och få in lite takt och rytm och i slutet gjorde vi några galoppombyten. Haha, ojojoj vad han tyckte det var roligt. Blev riktig fart efter och sen såfort jag svängde på en volt eller så skulle han dra iväg och göra ett galoppombyte (; Söthästen!

Sen stod det ju en oxer på runt metern framme. Såfort man red snett emot det eller rakt emot det så spetsade han öronen och tappade fokus på allt utom hindret :) Så det är ju lite lovande, känns det som.

/Sofia

Kommentarer

Kommentera här:

Du heter:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din hemsida:

Vad du vill framföra:

Trackback
RSS 2.0