Dressyrande all night long

Today people! Idag kommer det en bild, woho! En dagsfärsk dressyrande bild :)

Idag red jag dressyr i ridhuset med Ulla och Vanessa som assisterande assistenter och coacher. Väldigt roligt :)
Första lät jag honom skritta, trava och galoppera igång utan så mycket krav. Efter det blev det ett minibreak med skritt på lång tygel och därefter mjukgörande i skritt. Jag har fortfarande svårt för traven hans, att riktigt komma ner i sadeln och kunna jobba honom även där. Så det jobbar vi vidare med. Tränade mycket att han skulle korta ihop och samla sig och inte vara 7 km lång :) Det gick hyfsat vissa stunder och andra stunder tror jag han blev ännu längre :o Lite fram och tillbaka alltså!

Imorgon blir det lite hoppetiskuttande med Vanessa vid sidan som hinderbyggare :) <3

Bild på mig och Nisse efter avslutat ridpass:


Eddie får vi inte heller glömma. Honom red jag bara i skritt en 20 min ut i skogen på, för det var glashalt över allt hos oss så han halkade hela tiden och tyckte då att det var bättre att iaf skritta ut en sväng istället för att bara låta honom vila :)

/Sofia

Kommentarer

Kommentera här:

Du heter:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din hemsida:

Vad du vill framföra:

Trackback
RSS 2.0