Dressyr

Idag blev det dressyrande för hela slanten för Ulla.
Först red jag ut en sväng, skritta trava och galoppera och skuttade över 3 st ministockar. Han tänder som bara den på dem där små stockarna så jag tänkte att jag får kanske lite mera go i honom på banan sen :) När jag kom in på banan travade jag typ 4 varv åt båda hållen i ett mycket friskt tempo, s a s :) Därefter blev det galopp typ 2 varv åt vardera hållen, också i friskt tempo. Nisse tyckte allting var urkul så det gick knappt att få stopp på honom sen ;)

Därefter kom Ulla in i bilden. Först lite travande-lättridning på volt med ledande tygeltag åt båda hållen. Duktig häst börjar släppa lite och efter lite likadant skritt och galoppjobb gick han riktigt fint. Så vi övade lite på att galoppera på en 8a, med byte i mitten, sen också förvänd galopp men ändå inåtställd och sen lite miniökningar av både trav och galopp så fick det räcka sen :)



Hihi, sen stod det 2 små hinder framme som jag tog några skutt på också. Han blir jätteöverlycklig och tar i såhäääääär mycket över dem där 60 cm hindren ;) Gamla gubben då!

Sen skrittade jag ut en sväng så fick det räcka så för idag :)

/Sofia

Kommentarer

Kommentera här:

Du heter:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din hemsida:

Vad du vill framföra:

Trackback
RSS 2.0