Ridit med Vanessa

Red med Vanessa igår, det gick jättebra.
I stallet var Eddiemannen så trött så trött, stod och sov och gäspade och höll på, när jag skulle leda ut honom till stallbacken höll han på att dö av trötthet.. Men sen, när man hoppat upp och ridit förbi ridbanan, då blev det fart på den lilla kusen. Han stack säkert 4 - 5 gånger när vi galopperade och taktade och höll på, sötponnyn. Vanessa och jag släpade fram lite avsågade stockar på stigen och skuttade över dem, och han var helt tokig. Bjöd som bara den och höll på, knasis.

Natta, nyrakad och nyriden :D

Natta var minst lika galen hon, bockade och sparkade bakut och gasade på i galoppen så man trodde hon tappat ngt ur huvudet.. :) Tur att Vanessa fick ta pelham-bettet, och det endast bara för att jag tog det andra bettet till Eddiemannen.

Vi ska lägga ut Natta på annons idag, kan skicka upp länken sen så får ni se. (:

Har förresten också börjat vänja in Eddien på BoT täcket igen, han har ju börjat fått jobbat lite mer nu och har börjat fått anstränga sig litet så han behöver det verkligen.
Hur jag vänjer in BoT täcket:
Dag 1: 20 min
Dag 2: 20 min
Dag 3: 20 min

Dag 4: 40 min
Dag 5: 40 min
Dag 6: 40 min

Dag 7: 60 min
Dag 8: 60 min
Dag 9: 60 min

Efter det sen är det bara att använda det fritt och både längre och kortare stunder. Däremot om man gör uppehåll några veckor ska man nog helst börja om. Det krävs att kroppen anpassar sig efter täcket, för hästarna kan få träningsvärk och ont om man har det för lång tid för snabbt.


/Sofia :)

Kommentarer

Kommentera här:

Du heter:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din hemsida:

Vad du vill framföra:

Trackback
RSS 2.0