Provridning

Idag åkte vi iväg och provred Lanija.. Det gick bra faktiskt, tyvärr så spöregnade det så vi hade inte tänkt provrida när vi åkte dit men sen iaf så sa dem att dem kunde skjutsa upp oss till ett ridhus i Harbo så slapp vi rida i regnet, så då blev det ridning iaf. :)

Det gick ganska bra, hon gjorde som jag sa men jag vet inte riktigt vad jag vill. Har mejlat på en annan ponny också som stod i Eskilstuna, just nu vet mamma inget om det, men får väl berätta för henne också :P
Lanija ska vi fundera lite på, eftersom jag behöver och söker en ponny mot hoppning, som jag kan träna och tävla hoppning och bygga upp självförtroendet i det, en dressyrponny har jag ju redan.
 
Den här ponnyn som jag mejlade på nu iaf, det var ett haflingersto, maxad C-ponny men av lite grövre typen så kändes och såg större ut. Tyvärr stod det inte hur gammal hon var men hon var tävlad LB hoppning och LC dressyr, och var positiv till allt. Den annonsen finns här;
http://www.blocket.se/sodermanland/Vill_du_bli_fodervard_till_Nike__27363257.htm?ca=10&w=2

Sen tittade jag (för skojs skull) på hästar säljes, och tror du inte då, självklart hittar man en ponny man vill ha där med. Tror till och med att det ska vara Rebeccas gamla ponny, Galileo, men vet inte säkert. Det är en liten D-ponny också den lite grövre, men var tydligen en riktig självförtroende höjjare, och hade tävlat LB hpn och drs, men tränat högre.  Den annonsen finns här;
http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=354351

Vad tror ni? Den sista mejlade jag inte på, eftersom mamma bestämt säger att nej, inte köpa någon ponny, men wtf, tittade runt på foderhästar och det fanns inte en enda D-ponny, sen var det bara skogsmullar eller varmblod, eller toppstammade elit B-ponnyer, som tävlade typ msv hoppning och fei dressyr och bara väntade på att den skulle ta en ny ryttare till dem höga höjderna. Typ.
Finns ingenting, det enda jag hittade nu var den här Nike, haflingerstoet, som tom stod i Eskilstuna. Men ja, vi får se hur det blir med allt. Lanija har vi inte för en sekund slagit ur tankarna men man behöver ju titta runt lite också.

Varför nöja sig med det näst bästa om det allra bästa finns runt hörnet..?

/Sofia :)

Kommentarer

Kommentera här:

Du heter:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din hemsida:

Vad du vill framföra:

Trackback
RSS 2.0