No picture, but a long text

Hey!
Har precis duschat nu, har varit ute enligt mitt vanliga schema. Jag kan faktiskt berätta om det. För att göra den här texten lite mer innehållsrik:
Min dag börjar 06.30. Då ringer klockan och i bästa fall är jag uppe runt tjugo i sju. Då går jag ner, klär på mig, äter frukost och någon gång runt tjugo över sju går jag ut till hästarna och släpper ut dem. Kommer in halv åtta och åker sedan hemifrån runt tjugo i åtta. Då är det skola. Skolan är så pass ointressant så vi skippar den biten. Vi fortsätter när jag slutar.
Klockan 14,00 brukar vi får gå, fastän vi slutar fem över egentligen, men men, då tar jag sakerna jag ska ha hem och sedan drar jag till bussen. Väntar på den i några minuter, därefter sitta på den, i bästa fall med sällskap av Rebecca eller Vanessa, annars själv (och sis då, men..), i ca 10 min, sen äre dax att hoppa av. Plingar vid 80 skylten i Ersta innan Rocknö, kliver av mitt på 80 sträckan (intresseklubben antecknar, men wtf! :D) sen tar jag cykeln hem. Därefter fika efter att jag har lunchat hästar och promenerat med hundar, brukar lata mig framför TVn till ungefär 16.00, då är Simpsons slut så då drar jag upp, sätter mig framför datan, checkar först bdb, sen bloggar och därefter börjar jag jobba på alla feta uppsatser eller annat som vi har, sen gör jag det till ungefär halv sex - sex, då sparar jag och drar ner och äter middag. Sedan ut i stallet, mocka och fixa allt, sedan borsta och oftast rida också på lille Eddien. När det är klart släpper jag in kusarna i stallet, kvällsfodrar och sedan hämtar jag min lille shelite. Tränar mellan 5 och 10 minuter på gräsmattan med henne innan jag går in och duschar. Sedan tar jag lite fika och därefter kallar sängen. Nice dag va? Fullspäckad. :)

Red inte Eddiemannen idag, utan borstade bara på honom i typ en halvtimme. Masserade med blå massageborsten, pälsglansade hans svans och fixade. Tvingade mig själv att kratsa dem små hovarna också. Jag är så dålig på det, okej, det är ju lika självklart som att mocka varje dag, eller borsta eller så, men det är smutsigt och kladdigt och så är han lite kinkig med baktassarna och så, men har blivit mycket bättre på det än för typ ett halvår sedan! Nu kratsar jag minst 2 ggr om dagen, annars var det typ en gång om dagen (a) 

Sedan tränade jag sheltien lite, hon var jätteduktig. Måste filma henne någon dag och lägga in så ni får se. Sedan körde jag och Clara en liten minirapport, skickade fram och tillbaka genom sommarhagen och sedan gick vi in. oj, nu blev det så som man inte får skriva på nationella, sen gjorde vi så, sen gjorde vi det osv :D men, nu äre min blogg, och inget nationellt!

Sedan Göteborg med klassen nästa helg. Får se hur det blir, ska åka med Elsa, André, Hällan och Oscar i en minibuss. Känns... bra.. -.-' :D

/Sofia :D 

Kommentarer
Postat av: Elin - Blueebarry

Jag försökte få ahmad att flytta på mig och hällan.. utan resultat >.<

2010-05-07 @ 15:25:40
URL: http://blueebarry.blogg.se/

Kommentera här:

Du heter:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din hemsida:

Vad du vill framföra:

Trackback
RSS 2.0