Länge sen..

Hej igen!
Det var ett bra tag sen jag var in här och skrev något vettigt känns det som.
Ska göra en liten sammanfattning om vad som hänt de senaste dagarna. :)

I onsdags hoppade (!) jag och Vanessa på volten, med Edwin och Natta såklart. Natta var totalt galen, slängde sig över hindren som om de gällde livet och gasade i svängarna, riktigt glad var hon över att de stod hinder i paddocken. Vanessa hoppade henne ungefär 75 - 80 cm någonting och dem sista sprången var hon riktigt fin, hon drar upp dem där spinkiga benen under sig så man tror att det ska bli hål på magen ;) Däremot, på dem små hindren, så hoppar hon av antingen tre meter ifrån, eller alldeles för nära och bryr sig inte ens att lyfta benen, så det var verkligen en överraskning att hon var så fin som hon var.

Edwin då, han gick faktiskt riktigt bra. Hoppade som max 70 cm på honom,  litar inte ett spår på honom, har han hoppat ett hinder 10 ggr innan och vet hur det ser ut och inte varit ett dugg tittig, så den elfte gången kan han göra en tvärnit. Nemas problemas. Men 70 cm klättrade vi över iaf, travhoppade det flera gånger innan jag vågade hoppa det i galopp. Ni vet, trav=inte så mycket kraft om han vägrar, galopp=väldigt mycket kraft om han vägrar.  ")

I torsdags red Vanessa och jag ut en sväng, och jag måste defenitivt skaffa mig ett bättre bett till honom, han som ska ha en sån "känslig" mun får jag riktigt sitta och slita allt vad jag orkar, och såga och trixa HÅRT för att få honom att ens sakta ner farten. Har funderat på att köpa ett galoppbett, eller D-ringsbett, då det ska vara lite mer kraft i dem men mycket svagare än ett skarpt bett. Jag kan defenitivt inte ha ett "skarpt" bett på honom, för det är han alldeles för känslig för. Provade att rida en liten stund med Nattas pelham men det var bara att plocka av. Fick inte ens ta i tyglarna. :) Men D-ringsbettet är som ett vanligt två eller tredelat bett fast det har D-ringar som ger en svag hävsstångseffekt när man sänker handen, och fungerar som ett vanligt bett när man har handen normalt typ :P

I fredags red jag Eddien lite på bettlösa tränset, han var jättefin i det, dock var det lite svårt att styra :)

Idag skrittade vi bara ut en sväng barbacka i skogen, så himla varmt det har varit! :P

/Sofia

Kommentarer

Kommentera här:

Du heter:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din hemsida:

Vad du vill framföra:

Trackback
RSS 2.0