Eddiemannen

Red ut på Eddien idag, lite dressyr längs grusvägarna och sånt där, så han blev lite mjuk och fin, lillemannen<3
Innan jag red ut borstade/masserade jag honom med den blå massagegummigrunkan och då fick jag av honom massor med vinterpäls, så nu är han nästan helt clean från vinterpäls, vilket är grymt skönt! :)

När jag kom tillbaka red jag runt vinterhagen och skit vilket damp hästarna hade :o Dem skenade fram och tillbaka och bockade och bockade och bockade, riktigt galna (: Eddien fick såklart adhd han med, så när jag tog i tyglarna skulle han ställa sig på bakbenen, knashäst, så då hoppade jag av istället, det säkra före det osäkra ni vet ;) Sen gick han som en riktigt arabhingst bredvid mig till stallet, medans knashästarna sprang runt som två miffon helt planlöst i hagen... x) Men när han kom upp till stallet suckade han och så blev han kolugn, han är lite konstig Eddien där. Först jättehetsig och knasig och efter några sekunder då är det som om han vaknat från när han sovit och han är typ förvirrad "jaha ja, kanske ska sova lite till, eller förresten, vad gör jag här?" :)<3

Sen körde jag slalom fram och tillbaka två gånger med Fian, och hon var helduktig, jag visade inte ens med handen men hon bara körde ändå. Bästelibäst<3

/Sofia :)

Kommentarer

Kommentera här:

Du heter:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din hemsida:

Vad du vill framföra:

Trackback
RSS 2.0