Underbara ponnyhästen!

Red dressyr på banan igår, och värmde upp genom lite mer tempo i ridningen ;) Travade lite snabbare än vanligt, galopperade lite mera och tänkte skutta över dem små nerrivna hinderna också. Men när jag travade emot det där lilla 20 cm bommen så travar han på utan problem och gör en tvärnit. Gräver ner framhovarna i sanden innan han slänger sig om allt vad han orkar. Tur att man satt kvar *visl* :)

Då kanske jag inte ska berätta mera men ivarje fall, så hoppade han efter att jag "skällt" på honom..
Och skäller man och blir arg på honom blir han ju SÅ ledsen och försöker göra allting ÄNNU bättre och vara ÄNNU mer tillags med en, vilket resulterade i en överambitiös ponny som gick som en gud i slutet! Gjorde galoppslutor längs långsidorna, flyttade runt fram och bakdelen precis som jag ville och han gick djupt och stadigt på tygeln
:)<3

Det är synd att jag inte har det dressyrintresset att jobba honom så hela tiden, för det är ju verkligen dressyr han tycker är roligt.. "/

/Sofia :)

Kommentarer

Kommentera här:

Du heter:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din hemsida:

Vad du vill framföra:

Trackback
RSS 2.0