Nathalie N.E, våran förra häst..

Japp, idag åkte Natta :)
Lite tråkigt var det men hon får det bra, med trevliga och kunniga människor omkring sig.
Jag hade sovmorgon så jag hade tagit ledigt tredje timmen också så att jag kunde vara hemma när dem kom.

Runt 10 kom dem, med en liten hästtransport, en värmlandsvagn, för att hömta henne. Vi gick in först och gjorde klart kontraktet och hon betalade och sedan gick vi ut, packade in sakerna, satte på hästen lädergrimman och därefter lastade jag på henne.

Hon var jättesnäll att lasta, klev raka vägen på utan problem och stod stilla lugnt och fint. Men när dem stängt luckan och stängt allting och skulle åka, så får hon ngt problem, hon sparkar allt vad hon kan i transporten, så hela transporten (enaxlad) gungar från ena däcket till det andra, sedan hör man när dem är hela vägen bort mot asfaltsvägen hur hon sparkar och lever om :) Lite temperament har hon iaf, hon är inte bara en lung och okomplicerad dam :P

Nej, nu måste jag ta bort annonserna på henne. Men typ 10 min efter att hon åkt ringde en tjej som hette Nathalie från Enköping och ville ha henne ;)

/Sofia

Kommentarer

Kommentera här:

Du heter:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din hemsida:

Vad du vill framföra:

Trackback
RSS 2.0