Dumma

Superdumma supersugiga tvättmaskin som inte gör mina supersmutsiga superäckliga täcken och schabrak rena!

Allt ska helst vara rent och se snyggt ut till på söndag, då jag ska på Uffeläger. 1 år gamla pissfläckar och svettmärken känns lite väl hjonigt. Okej, Eddien är ett rocknöhjon, så långt är jag med, men vi behöver ju inte skylta med det.. (;

Eftersom vi bara har en "vanlig" tvättmaskin så blir det oftast aldrig att man tvättar, dels för att man måste ta en sak i taget (och har man ett helt stall fullt med tusentals pissfläckiga täcken och schabrak med intorkad svett så känns det inte som om man har dem här 46,5 åren till övers att tvätta täcken på..), och dels för att jag egentligen (a) inte får tvätta för mamma :)


Såhär übermodern (woh, svanenmärkt och allt!) är inte våran. Men den går ändå. Ibland.

Nu däremot har jag fått lov att tvätta dem, men nu när maskinen är körd och man tar ut sakerna, är hälften av sakerna precis lika smutsiga som innan och den andra hälften är typ bara hälften så smutsiga som innan (Yeey, framsteg!). Så imorgon måste jag tvätta om allting, var för sig igen..

/Sofia

Kommentarer

Kommentera här:

Du heter:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din hemsida:

Vad du vill framföra:

Trackback
RSS 2.0