Dressage

Hello!

Red dressyr idag igen, gick inte så bra. Han är så himla ombytlig ibland, det är rätt jobbigt. Ibland går han wünderbar och ibland glömmer han ALLT och vet knappt ens hur det är att gå på tygeln. Så blev det idag.

Jag skrittade fram ordentligt, säkert 15 min. Efter det travade jag en lång stund, längde lite, kortade och höll på så lite fram och tillbaka, och sen körde jag lite skänkelvikning och därefter lite halt, rygga och öppna och sluta.
När han kändes fin där, började jag att galoppera.

Jag gjorde samma arbete där, bogen in/öppna, sluta, halt och rygga samt förvänd galopp på serpentiner. Han samlade ihop sig jättefint och lyssnade verkligen, men inte släpper nacken efter ändå, nej. Huvudet i taklet ochn jobbig som bara den.

Jaja, efter det travade jag av honom och struntade i det hela.

/Sofia

Kommentarer

Kommentera här:

Du heter:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din hemsida:

Vad du vill framföra:

Trackback
RSS 2.0