Chickadee Flight

Red ut med Vanessa idag runt Grevinnans. Det gick faktiskt riktigt bra, han var stencool, visserligen hetsig och knasig men inte så att det slår runt för han som vissa andra dagar.
Vi galopperade lite, travade lite men skrittade mest.

Det enda "som hände" var att när vi skulle gå över vägen tillbaka så kom det en massa massa bilar, hela tiden, och Eddien blev snurrigare och hetsigare ju längre han var tvungen att stå stilla, så jag red en bit ifrån vägen och skulle rida tillbaka, då Vanessa fick syn på en liten lucka (det var långt nog emellan bilarna, så det var ingen fara direkt) och travade snabbt över.
Jag hann ju inte då eftersom jag var 30 m längre bort, men Eddien såg ju det där och fick tokspel, han drog i full fart mot vägen, taktade slängde med skallen osv men jag fick som tur var bort honom och ner i ängen som är bredvid vägen, för det kom en varsin stor lastbil från vardera hållet.
Sen fick jag vänta säkert 10 min till innan det kom en lucka och han försökte hela tiden sticka över vägen så jag fick tillslut hoppa av honom och vandra till fots omrking med honom.
Sen kom jag iaf över vägen med honom och då sa jag det till henne  att "vi rider alltid tillsammans över vägen", men då påstod hon att hon hade sagt till mig före att vi skulle rida över, men då var jag liksom 30 m bort.. Jaja, lite pissed off blev jag, för hade han dragit upp skallen och bestämt sig för att sticka hade vi båda vart mos nu, I guess, iom att det kom lastbilar från båda hållen och hade han halkat på asfalten och gått omkull och ja, ni förstår ;)


Sådana här kom det hela tiden.

/Sofia

Kommentarer

Kommentera här:

Du heter:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din hemsida:

Vad du vill framföra:

Trackback
RSS 2.0