Babs (:

Idag blev det till att åka till Helena och hennes dotter Hanna för "att som kompis åka och titta på deras häst". Dem tycker väldigt mycket om Babsan som hon heter men Hanna är för lång och ska då eventuellt göra sig av med henne, vilket inte hennes mamma tycker om alls. Så därför åkte vi dit som kompisar och tittade, istället för provridare :)
Babsan, bild lånad av Hannas facebook:

Roooosa överallt!! :) Solskyddsfaktor 60 under sommaren, haha!

Ivarje fall började Hanna rida, lite skritt, lite trav och lite galopp, inga problem alls, sedan skuttade hon över lite hinder, Babsan bjöd som satan och hoppade stort och fint. Sedan blev det min tur (:

Jag hoppade upp och började skritta på långa tyglar, bara känna lite rörelser och så¨, sedan lite trav. Hon gick jättebra, inga problem alls! Visserligen var hon ganska hård i munnen jämfört med vad jag är van vid (Eddiens sidenmun) men jag red typ som jag rider Edwin, vilket var way to snällt. Efter ett litet tag däremot kortade jag tyglarna och började "ta" i henne lite bättre.
Hon korta sig och hon längde sig, precis som en ponny ska göra :)
Sedan galoppen. Usch! Alla hästar jag suttit på från jag fick Edwin har varit väääldigt lätta i bak under galoppfattningarna, så jag var lite rädd att hon också skulle vara det. Men vafan, jag tänkte att det fick bära eller brista och sen fattade jag galopp, och den lilla ponnyn fattade snällt galopp, utan något krångel alls! Puh, bara att andas ut alltså (:

Efter ett tag ville jag skutta över ett litet kryss, för skojs skull :) Hon HOPPADE verkligen, inget snack om saken, SKUTT sa det och oj vad hon tog i :) Hon hoppade varesig hon kom för nära eller för långt bort, en gång hoppade hon av riktigt tidigt så att det fortfarande var ett galoppsprång kvar och oj vad den lilla ponnyn tog i alltså! Jag flög säkert 50 cm över hennes rygg och hängde runt halsen på henne när vi landade :) Efter det skuttade hon fint igen ;)
Men tänkte också att eftersom skulle jag få hem henne skulle jag ju använda henne till hopphäst och jag kan ju inte åka dit och hoppa ett kryss, liksom daaah, hur fjolligt får det vara? (;
Så hon fick lägga upp det till 60 - 70 cm så hoppade jag det också, inga problem över huvudtaget för den där söta. Skutt sa det och det kändes knappt (:

Efter att jag ridit klart sen hoppade Hanna upp igen och hoppade runt metern på henne för att visa lite, och det syns verkligen att det är hoppningen som den där lilla Babs lever för. Två kraftiga galoppsprång fram till hindret och sen en stort skutt över, utan ett dugg ansträngning (:

Hon var verkligen jättefin och vi hoppas verkligen att Helena tycker samma sak om min ridning (a) tralalala

/Sofia :)

Kommentarer

Kommentera här:

Du heter:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din hemsida:

Vad du vill framföra:

Trackback
RSS 2.0