Dressage all night long

Red dressyr idag, och han var superfin<3

Började rida övervändningar, väldigt noggrannt, halvhalt, leda, rakställa, svänga, spåra, och satt verkligen över bakbenen på honom.

När jag ridit lite övervändningar så red jag in på stora mittvolten och hade ledande tygeltag och satt till ordentligt över baken, i både trav coch galopp i båda varven. Då började han mjukna och visade att han ville ner i form. Då satt jag till ordentligt och red ut från volten och red öppna och sluta längs långsidorna och även skänkelvikningar på vänd halvt igenom spåret.


Edwin finfin på lägret, Helena Whalström som fottat!

Sedan red jag in på volten igen och fortsatte som tidigare, då mjuknade han ordentligt och när jag satt till så gick han ner i form och var riktigt fin. För att checka om han verkligen var lösgjord red jag på långsidorna och ställde honom än vänster än höger, är han riktigt mjuk då ställer han om utan att släppa bakbenen eller formen och utan att slå med huvudet.

Detta tog ungefär 10 - 15 min, helt fantastiskt!

Efter det jobbade jag honom i lite lite högre form, med lite sluta längs diagonalen, skänkelvikningar till och från spåret, övergångar, halter, serpentiner och tränade även lite på ökningarna.
Ökningarna gick pissdåligt, hur jag än försökte så slog han upp skallen och drog iväg i slängtrav, onda ponny! Jag ledde med tygeln, jag ställde, böjde, satt emot ordentligt, gav "lagom" med energi osv men icke. Men som tur var så var det de enda som gick dåligt idag :P

/Sofia

Kommentarer

Kommentera här:

Du heter:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din hemsida:

Vad du vill framföra:

Trackback
RSS 2.0