Dark Sky Lady

Tänkte berätta lite om ponnyn, Babsan, som jag ska veterinär besikta den här veckan förhoppningsvis.



Dark Sky Lady, även kallad Babsan, är en D-ponny på ungefär 146 - 147 cm. Hon är född 1994 och är korsning arabiskt fullblod och appaloosa. I hennes pass står det dock appaloosa.

Babsan står i Karlholm och har så gjort dem senast 4 åren tillsammans med sin nuvarande ägare Hanna.
Babs är utbildad LA dressyr och jag tror att hon ligger runt LA i hoppningen också, vet dock inte.



Tillsammans med Hanna har Babsan tävlat upp till LC/LB hoppning på pay'n'jump och klubbtävlingar. Det har gått riktigt bra för henne och jag tror att nästan varje gång dem har varit iväg har dem kommit hem med rosetter.

Babsan är pigg och alert att rida, mycket busig och alltid glad och hon har alltid energi till övers. Ett par bocksprång hit eller dit hör till vanligheterna, så jag får väl skaffa ett litet handtag till sadeln, så jag sitter kvar :)

Hon är totalt orädd när det gäller hoppningen, inte ett dugg tittig utan hoppar mer än gärna, och då gärna lite stort!
När hon går bra i dressyren går hon verkligen bra, och ser himla maffig ut.


Lite muppig bild men ;)

Hon kan vara lite knasig att lasta, men det brukar funka har vi fått veta, så direkt när hon kommer hem till oss (om hon kommer hem till oss) blir det lastträning för hela slanten, så att hon är trygg och go och glad med våran trnsport och med oss innan vi verkligen ska åka någonstans. 

När Babsan kom till Hanna för fyra år sedan var Babs bara utbildad western, men Hanna ville ha en hopponny och utbildade henne själv, vad jag har förstått. I början var Babs mer i luften och på bakbenen än på marken, men efter ett tag började dem komma överens och hittills har Hanna hoppat ett hinder på 130 cm med Babs och Babsan älskar det, och vilken teknik sen!


Babs och jag under Uffelägret :) Fina framben!

Så nu ska vi veterinärbesikta henne och se hur det går samt slutmäta henne (hon är inte slutmätt!) och går allting som vi vill hoppas jag få hem henne snart!

/Sofia :) 


Kommentarer

Kommentera här:

Du heter:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din hemsida:

Vad du vill framföra:

Trackback
RSS 2.0