Avåkning

När jag red ut med Vanessa idag så skulle vi rida över ett litet dike, inte alls stort eller djupt utan mer som en fåra mitt på åkern, där vi skrittat, travat och galopperat över tusentals gånger förut och han har alltid sett det och han har alltid hoppat det.

Idag gick han dessvärre och tänkte på annat, för innan vi kom fram till diket tryckte jag på med sporrarna för att få lite uppmärksamhet och lite tryck i stegen innan diket, men vad händer då, han går ner i diket, halkar, glider ner på knä - mitt i diket - och sedan lägger han sig på sida, eller ramlar omkull på sida i diket så att jag far iväg över skallen på honom.
Såfort han såg att jag var av och borta slängde han sig upp och drog iväg i full galopp hemåt. Dumma ponni.

Sen red jag såklart tillbaka men fick ordentligt ont i huvudet oc har det fortfarande, tyvärr så vi får se om det går över..

/Sofia

Kommentarer
Postat av: Linda

sv: haha tackar! (;

2010-07-08 @ 09:16:05
URL: http://splach.blogg.se/

Kommentera här:

Du heter:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din hemsida:

Vad du vill framföra:

Trackback
RSS 2.0