Long time ago

Hey!

Äntligen har jag hittat hit, om så bara för en kort stund! :p

Lite uppdatering får ni;
Jag blev sjuk samma dag som det kom en tjej och skulle provrida Edwin, alltså för snart 3 veckor sedan. Sen dess har jag legat i mellan 39 - 40 graders feber och missat en himla massa roligt. Den 3 december kom mina nya lille plutt, Lorden. En irländsk import (typ korsning tinker/fullblod) på 148,0 cm på 13 år. Världens läckraste ponny!
Tyvärr kom han när jag var som sjukast så han fick ju stå och tillslut efter en vecka fick Vanessa komma och rida lite på honom för han blev viiild av att stå, kan jag berätta. Släpade oss över stallplanen och höll på :p Busponny!

Nu har han stått i 2 dagar igen men idag ska jag för första gången rida på honom, hur nu det går. Han är vild som tusan och bara travar och galopperar runt i full fart i hagen, utan hejd :p Men det går nog bra ska vi se.

Här är han, lille plutten :p


Jag har hittat en superfräck liten sheltiehane åt Fiffen, eller, Melinda gjorde (www.melinez.se) (a) Liten sobelfärgad supersnabb kille på 34 cm, med stort föremålsintresse och kamplust. Tyvärr finns han i Göteborg så det är ju lite synd, så vi får se hur det blir.

Eddien mår bra han också, skuttar runt i hagen och mår prima som lite halvpensionär :p

På söndag åker jag till Säfsen, och stannar i en vecka. Vi ska bara åka längdskidor med hundarna heeela dagarna, fatta mysigt? Vi hoppas minigrisen kanske tappar ett kilo eller två då också (a)

Nej, det var nog allt från mig, just nu :p

Hare bra, god jul och gott nytt år!

/Sofia

Kommentarer

Kommentera här:

Du heter:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din hemsida:

Vad du vill framföra:

Trackback
RSS 2.0