Hoppträning <3

Hej! :)

Idag har jag tränat för Ulla, och först blev det lite dressyr. Jag hade martingal, sporrar och dressyrspö utöver det vanliga, sadel och träns och benskydd. Redan när jag kortade tyglarna började hon tugga på bettet och sänkte halsen/nacken något, och efter lite jobbande, i skritt och trav, med skänkelvikningar och tempoväxlingar, började hon släppa alltmer och efter lite galoppande så gick hon riktigt fin, och var riktigt maffig. Fiiiiiin ponny! <3 :D



Sedan började jag skutta lite fram och tillbaka på ett kryss, och hon blev så himla pigg så tillslut visste hon inte var hon skulle ta vägen! Så en gång kom hon lite knas och tog ett jämfota-språng rakt upp i luften så jag tappade både stigbyglar och tyglar, söten! 



Sen hoppade jag på en oxer på diagonalen, som låg på ca 70 - 75 cm från början. Efter några språng på det höjde Ulla så det blev 80 - 85 cm, så hoppade jag några gånger på det innan Ulla höjde till 90 cm ca, då bangade jag 2 - 3 gånger, sen så bad jag Ulla sänka men då tjyva hon! Hon sänkte bara en - två centimetrar, men jag såg inte utan jag hörde bara hur hon knäppte i hinderstöden. Så då hoppade jag utan problem! Duktiga ponny! 



Ulla höjde krysset till ett räcke på 95 cm som jag och Babsan hoppade så glatt så! :) 
Våran bana är så konstig, för hästarna gräver ner sig så ordentligt, så egentligen ska man bara rida lite markarbete och inte hoppa något värre, men iaf, eftersom hästarna gräver ner sig så blir hindret ca 10 cm högre än vad man sätter hinderstöden på. Så egentligen kan man säga att vi hoppade 100 - 105 cm idag :)<3 Sötponny!

Det blev inga bilder idag, så ni fick några "gamla" :)

/Sofia 

Kommentarer

Kommentera här:

Du heter:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din hemsida:

Vad du vill framföra:

Trackback
RSS 2.0