Edwin

Idag fick Clara rida Eddien, för jag orkade verkligen inte, orkade knappt vara vaken, än mindre sova.. Suck..
Det gick ganska bra för henne, hon rider ju lite runt fyrkantsspåret i både varven i både skritt trav och galopp. Hon har inte riktigt balansen eller rutinen än att "våga" svänga och göra volter och sådant. Raka spår gillas mest! Edwin var som vanligt schysst och snäll, lite trasslig vid galoppfattningarna var han, men det är sånt som händer. :)

Sen ringde Uffe idag och berättade att special idrotten började imorgon, man typ "jaha" :) Nej så jag skulle få vara i den sena gruppen, klockan 15.50, som håller på till 16.50 därefter teori och 17.30 slutar vi för dagen. Men dels efterom jag har varit sjuk, har jag absolut ingen som helst ork att rida ett hyfsat hårt dressyrpass, och dels så vart det alldeles för sent för att skjutsa dit Edwin nu, och imorgon är det ju ingen hemma så även om jag varit frisk tycker jag det var lite dålig framförhållning av dem.. Men nästa vecka, då är vi där!

Ska ju dressyrträna för Uffe och sen hopp/mark träna för Cissi. Dressyren är inga som helst problem, annat än att jag kommer få strutta runt på en volt mitt i ridhuset med ledande tygeltag i 50 min istället för att träna lite mer teknik och hoppningen och markarbetet ska vi inte ens snacka om. Det enda jag kan säga är att första bästa ponny som hoppar snällt och lastar sig snällt ska jag köpa, vare sig den skenar fullständigt på uteritter, bockar av en i dressyren och hatar att bli borstad, allt för att slippa ha med Edwin.. :(

Nej, nu måste jag duscha!

/Sofia

Kommentarer
Postat av: N

sv: okej, va är det för sorts ponny du letar? :D



asså, när ja fick blackie fick ja inte ens prova för mamma. sen fick jag prova, och då va blackie så bra att jag fick tävla debutant. och vi har inte riktigt fattat hur bra han är förrän min tränare fick oss att inse det, så nu siktar vi mot SM :D

2010-08-22 @ 22:29:38
URL: http://blackijacki.blogg.se/

Kommentera här:

Du heter:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din hemsida:

Vad du vill framföra:

Trackback
RSS 2.0