Provridning

Idag kom Madde med en tjej, Frida hette hon, som ville provrida Eddiemannen. Så jag fick lov att kliva upp ur sängen kvart över åtta, halv nio senast ute hos hästarna, fodra, släppa ut därefter promenera med monstren och sedan in, käka frukost i ca 20 min, därefter ut igen, mocka, fixa vatten sopa, sedan ta in Eddiemannen och fixa honom rida fram ordentligt tills dem skulle komma vid elva. Suck.

Eddiemannen var trög och konstig och trött idag, ingen framåtbjudning alls, knasiga krake! Han ville trava och galoppera LÅNGSAMT, inte ens när jag bad honom öka ordentligt så ökade han.. Eller jo, liiiite liiiitegrann, men inte var det nån märkbar skillnad :)

Sen kom dem i varje fall, jag red lite enkla saker, skänkelvikning, kort trav, kort galopp, försökte öka på traven lite en gång men funkade inte alls, knas krake, igen! Gjorde två galoppombyten, jobbade lite på volt och fixade. Han tyckte mest jag var jobbig som förutom det, krävde att han skulle böja lite på nacken. Oj, vad tjurig han blev (: Men då morrade jag till åt honom "SKÖT DIG" mellan tänderna och då gick han så fint så efter det :)

Sen red Frida, hon hade lite långa tyglar visserligen men mjuk i handen och inga problem där. Eddien är ju som sagt lite svår att fatta galopp på om det är första gången man rider honom så där hade hon lite problem men annars så skötte Eddien sig, faktiskt (:

/Sofia :)

Kommentarer

Kommentera här:

Du heter:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din hemsida:

Vad du vill framföra:

Trackback
RSS 2.0