Ny mobil

Jao, jag har fått överta Claras touch-mobil, en LG KP500 med 3" skärm :) Clara köpte den ny, sedan blev den knasig så då fick den åka in på reparation men när den väl kom tillbaka hade Clara förälskat sig i en annan mobil, min före föredetta mobil, en "nice old Samsung". Så det var kalla handen till den lagade touchmobilen och sen dess har den legat i en låda och varit ledsen.

Men igår blev jag förbannad, mamma skulle köpa en ny mobil, och då. Jag har inte haft en nyinköpt mobil sen min allra första mobil. Alltså, då menar jag från butik -> mig direkt. Utan jag har alltid haft mammas eller pappas avlagda mobiler som dem inte har tyckt varit tillräckligt mjuk/stora/känsliga knappar på eller att den har haft för stor/liten/dålig skärm eller inte haft tillräckligt ljud.

Men då föreslog mamma att jag skulle testa den och oj, i have falled in love :o Den är fantastiskt underbart svårhanterad så det är någe sjukt. Jag kunde inte ens göra å:n, och jag måste peta med pinnen, för petar jag med fingret då är mitt finger alldeles för stort och klumpigt så då trycker jag alltid på två "knappar" samtidigt och så blir det en liten gissningslek och sedan en överraskning om vad man kom in på (:

Det enda som är "fel" på den är att pappa, eller Clara, eller om det kanske var mamma, som spillde lite väggfärg på den. Och gissa vad det landa då? Jo, mitt på kameralinsen. Ja, jag förstår, hur kan man göra ett sånt misstag? Jag kan inte heller förstå det, people. Men, med en lång och vass nagel krafsade man bort det som hamnade mitt på linsen, men det är ff en beige fläck kvar runt om.

Jao, det blev längre än vad jag trodde det här inlägget. Shit happens.

/Sofia :)

Kommentarer

Kommentera här:

Du heter:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din hemsida:

Vad du vill framföra:

Trackback
RSS 2.0