Lydnad, again, and again, and again..

Släpade med Clara ut i det vackra vädret och tränade lydnad. Tyvärr var Clara med intresserad av hur högt den trasiga tennisbollen kunde studsa eller hur långt hon kunde kasta. Pudeln tyckte ju det var väldigt intressant hon också, en tennisboll säger man ju inte direkt nej till. Hallå?! Så ingen lydnadsträning för Clara, men desto mer för mig. Liten plus i kanten får Clara eftersom det blev träning med störning för mig :)
Hon börjar gå RIKTIGT RIKTIGT bra i fria följe nu. Det blir nog någonting av den där med på ålderns höst, ska ni se. Jag var lite dum så jag körde språngmarschen nästan det sista jag gjorde och då hade hon hunnit blivit lite trött i benen (a) så hon var inte 110% taggad så hon hamnade lite efter. Förarfel, men då vet vi att vi kör the heavy stuff in the beginning.

Men körde apport -> finemang, och jag körde hopp över hinder -> finemang och inkallning -> finemang. Riktigt duktig och taggad var hon. Körde sen lite snäva svängar över lydnadshindret för agilityns skull och det var hon också heltänd på. Jag höll på att svimma av förvåning. Galopperar hon verkligen, typ? :D
Här är en liten film på ett lydnadsekipage som debuterar LK 1:an:

Ungefär sådär tror jag att det kommer se ut för oss, bara att hon nog kommer vara lite mer haj på fotet, och absolut inte ta i med fossingarna på hindret (:

/Sofia :)

Kommentarer

Kommentera här:

Du heter:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din hemsida:

Vad du vill framföra:

Trackback
RSS 2.0