Hoppning

Idag, eller igår, det hade varit "idag" om det hade varit igår, om ni förstår  :) Jamen i alla fall, så hoppade jag. Jag tränade en massa rumpmuskler på Eddiemannen vilket han tyckte var awesome, kuligt kuligt!
Först red jag ut och hoppade diken, och gjorde det i säkert 15 - 20 min. Både skritt, trav och galopp och både små och stora diken. Efter ett tag sen så klättrade jag med honom, i lillbacken. Först i skritt och sedan i galopp. Fast jag galopperade bara uppför, såklart! :) Det tyckte han också var jätteroligt, min lilla knasponny :)

Därefter red jag in på banan, och vi hade ju "löshoppat" Natta där innan så det stod ett litet räcke på 60's längs ena långsidan, och då tänkte jag, eller nej, jag tänkte inte över huvudtaget egentligen, men i alla fall så styrde jag honom på det i trav i båda varven och han skuttade så glatt över, inga bekymmer där inte, och sen tyckte han det var huur roliiigt som heeelst!
Han bjöd som tokig mot det där lilla hindret så man blev alldeles rädd, för gasar han sådär brukar det innebära att han vägrar, vilket inte är så roligt då, så då försökte man bromsa, men Eddien hade redan gått upp i varv då han, så det var typ bara styra och hålla i sig :)

/Sofia :)

Kommentarer

Kommentera här:

Du heter:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din hemsida:

Vad du vill framföra:

Trackback
RSS 2.0