Hoppning Eddiemannen

Idag har jag hoppat Eddiemannen, tänka sig.
Först red jag ut med Clara, och hon var arg som ett bi hela tiden. För hon fick skutta över diken, hon blev spettad av en pinne och Natta gick inte där hon skulle. Men men, det är bra att hon är arg också, för då får hon lite pondus och Natta lyder, iaf en liten stund :P

Men iaf, jag ställde upp tre kryss på ca 40 - 50 cm var, och hoppade lite. Det gick jättebra, han varken tvekade eller vägrade en enda gång. Det enda han gjorde var att han stannade till och då la jag på spöt på rumpan och då blev det ett jättesprång istället. (:

Eddien och jag förra våren, jag har utvecklats mycket trots att jag knappt hoppat honom och vi ser inte ut sådär längre :) En sak jag har lärt mig är att vara sjukt mjuk och absolut inte ens toucha honom i munnen för då blir han genast förbannad och så stannar han eller river. Visserligen är han ju ingen hopphäst men bestämda åsikter har han iaf ;)

Vi måttade mycket, tränade på att hoppa av nära och vara bärig och att hoppa av en liten bit ifrån så det blev ett lite längre språng. Han blir genast pigg och glad när han kommit över ett hinder och vill gärna gasa en bra bit efteråt, men det fick han inte ;)
Söthästen<3

När han är på det här humöret är han fantastisk. Då tycker han det är sjukt kul och man skulle bara kunna höja hur mycket man än vill, han skulle bara hoppa, men det finns ju två sidor av allt, så när han vänder andra sidan till, då vägrar han om det ligger en 10 cm hög bom på backen. Då är det hopplöst.

Tränade även slalom med Fia, hon börjar bli grymt duktig, och vad än mamma säger laddar vi inför sheltielägret 8 - 11 juli (:

/Sofia:)

Kommentarer

Kommentera här:

Du heter:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din hemsida:

Vad du vill framföra:

Trackback
RSS 2.0