Dåligt om bilder

Jao, märkte det nyss. Inga bilder eller nåt annat än första dagarna/inläggen :o Det måste det ju bli ändring på. Ändring ska det också bli på headern. Linda, www.splach.blogg.se, ska hjälpa mig, måste bara hitta bilder först (a)

Var och "provred" Lanija, min kompis lillasysters helarab. En D-ponny på 146 cm och är 19 år gammal tror jag. Både Elsa och Elsas syster är väldigt långa, så en spinkisarabius är väl lite litet antar jag.

Hon var så snäll så, lilla Lanija. Hon var pigg och glad inne i stallet, tills sadeln kom fram. Men det var lite stryka öronen bakåt och sådant där, i övrigt inga problem. Hon var jättesnäll att tränsa, gapade så lydigt så när man stack fram bettet. Inga bekymmer at all. När jag sen red var hon pigg och lite stretig. Men hon hade dels vilat en vecka (=pigg) samt antar jag väl att hon skulle se vad jag gick för (=stretigheten). Men hon var så go och glad så. Det enda gången hon tjura till det var när man skulle fatta galopp, då svängde hon till med svansen och strök öronen bakåt men sen fattade hon galopp så fint så.

Efter en liten stund kom Elsas mamma ut och sa att vi kunde ställa upp ett litet hinder. Då du, då blev det fart på den lilla araben. Ett kryss på 30-40 cm men hon laddade som om hon satsade på 160 :) Söthäst<3 Sen gick det i race runt runt runt, men fick stopp på henne om man tog i lite (:

/Sofia:)

Kommentarer

Kommentera här:

Du heter:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din hemsida:

Vad du vill framföra:

Trackback
RSS 2.0